Generelle oplysninger:

 

Stroh Medico B.V.
Kvk no. : 76551016

Strootsweg 18,

7547 RX 

Enschede

NL – Holland

Kvk no. : 76551016

Tlf: +49-(0)4191-9599724

 

Email: mail@strohmedico.com

Bank: Sparkasse Holstein, 23843 Bad Oldsloe, Tyskland

Konto nr. 179 2261 47 07

IBAN: DE45 2135 2240 0179 2261 47 07

 

Dansk service center:

 

Tlf.: +45 45 86 67 12

Email: mail@strohmedico.com

Etableringsår: 2005

 

Nedenstående betingelser er gældende for alle handler mellem kunden og:

 

Stroh Medico B.V. 

Strootsweg 18

7547 RX Enschede

NL-Holland

Kvk no. : 76551016 (Chamber of Commerce)

mail@strohmedico.com

Webshop: www.strohmedico.com

 

Priser:

De priser, du har handlet til på hjemmesiden, er de gældende. I alle priser,er moms medregn

Der tillægges kun porto og ekspeditionsgebyr på 65 kr. incl. moms ved varekøb under 500 kr.

Bestilling:

Denne skal foretages via:

Salg/Levering:

Normalt afsendes varen inden for 1-3 arbejdsdage. Leveringstiden er 1-2 dage.

Er din bestilling ikke en lagervare, afsendes ordren først, når vi kan foretage en samlet levering – ofte 3-4 arbejdsdage.

Såfremt den oplyst e-mailadresse er korrekt, vil du modtage en ordrebekræftelse samt en statusmail, når forsendelsen er afleveret til DHL

Er forsendelsen ikke modtaget inden 6 arbejdsdage fra bestillingen bedes Stroh Medico kontaktes for efterlysning af forsendelsen.

Flexlevering med DHL er på kundens eget ansvar

Returneres forsendelsen af DHL til Stroh Medico  pga. forkert oplyst adresse eller “ikke afhentet forsendelse”, påhviler den ekstra porto kunden selv.

 

Betaling/Betalingskort:

– Ved MasterCard / Visa / Dankort-betaling skal du benytte flg. på kortet:

Kortnummer: de 16 cifre på forsiden af betalingskortet.

Udløbsdato: er angivet på forsiden.

Kontrolcifre: de tre sidste cifre i feltet på bagsiden.

– Der pålægges intet gebyr ved benyttelse af betalingskort.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

 

Pr. 4. januar 2021 er der indført krav om 2-faktor-godkendelse ved betaling med kort. Læs mere om hvordan det fungerer her

Produktinformation:

På vores hjemmeside oplyses varens væsentligste egenskaber.

 

Fortrydelsesret:

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os pr. telefon (0045 45866712. eller, mail@strohmedico.com . I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

 

Returnering:

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varer undtaget fortrydelsesretten:

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
  2. Levering af varer, som må anses for at blive forringet eller forældet hurtigt (herunder fødevarer og varer der skal opbevares på køl).
  3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Du mister din fortrydelsesret, hvis:

– du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

– du bryder blomberingen på produkterne.

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet:

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

 

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Stroh Medico B.V, 

Strootsweg 18, 

7547 RX Enschede

NL- Holland

 

Reklamation

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamation:

Købelovens mangelsregler kan findes anvendelse på varekøb.

Stroh Medico yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra modtagelse – dog med forbehold for varens holdbarhed samt korrekt opbevaring af varen. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller ved skadevoldende adfærd. Du kan reklamere inden for “rimelig tid”, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Ved returnering af en reklamationsvare, hvor kopi af faktura altid skal medsendes, skal Stroh Medico´s anvisninger følges.

Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Stroh Medico B.V

Strootsweg 18 

7547 RX Enschede

NL- Holland

 

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Er den/de bestilte vare(r) ikke modtaget senest 7 hverdage dage efter det oplyste afsendelsestidspunkt, opfordrer vi til at kontakte Stroh Medico GmbH hurtigst muligt.

 

Persondatapolitik:

For at indgå en aftale med Stroh Medico skal kunden lade sig registrere med flg. 4 personlige oplysninger: Navn, adresse, telefonnr. og mailadresse.

Den foretagne registrering sikrer, at Stroh Medico kan levere den bestilte vare korrekt til kunden.

De 4 personlige oplysninger videregives ikke til 3. mand og benyttes ikke til udsendelse af uopfordret reklamemateriale.

Følgende medarbejdere har adgang til oplysningerne: ledelse og bogholderi.

Personoplysningerne, der opbevares beskyttet vha. password, opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

Evt. spørgsmål ang. registreringen bedes rettet til: mail@strohmedico.com

Data ansvarlig: Stroh Medico

Som registreret hos Stroh Medico, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: mail@strohmedico.com

Der kan ikke indgås aftaler med personer under 18 år.

 

Cookies:

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres på brugerens egen harddisk. På denne måde kan du “genkendes” ved næste besøg, når du vender tilbage til hjemmesiden for at bestille. Der lagres ikke personfølsomme data som oplysninger om dit betalingskort eller dit password i en cookie, men oplysninger om din adfærd på hjemmesiden.

EU-Kommissionens klageinstans

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du bruge EU-Kommissionens online klageportal ved indgivelse af en klage. Klage indgives her: Klik her:

Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: mail@strohmedico.com

Handelsbetingelserne er senest opdateret 07.01.2020.